maanantai 17. maaliskuuta 2014

Peräkärryn rakentelua

Tuli tuossa muutama viikko sitten kasailtua peräkärryä ja hommahan alkoi sillä että meille saapui siis pelkkä runko ja siihen piti kiinnittää akseli ja renkaat. Akselin kiinnitys alkoi siten että akselille porattiin reiät runkoon ja akseli pultattiin kiinni runkoon ja akseliin tuli tietysti renkaat.

Kärryssä kiinni akseli ja renkaat sekä lokasuojat.

Homma jatkui sen jälkeen lokasuojien teolla ja ne taivuteltiin sinkitetystä pellistä. Hitsatessa piti varoa sinkkihöyryjä koska ne ovat myrkyllisiä ja voivat aiheuttaa muun muassa huonoa oloa ja kuumetta.
Lokarit hitsasttiin kiinni runkokehikkoon. Samoihin aikoihin Akusti taiteili aisan kiinni runkoon.


Seuraavaksi runkoon vedettiin tarvittavat johdon eli rungon alkupäästä loppupäähän jako boxille vedettiin seitsemän napainen johto ja jakoboxilta vedettiin takavaloille kolminapaiset johdot. Myös yksinapaiset johdot vedettiin jakoboxilta etuääreisvaloille. Seuraavaksi tutkittiin kytkentäkaaviota ja sen mukaan alettiin tekeen liitoksia johtoihin ja homma pääsi etemään.

 Johdon vetelyä rungon etupäästä loppupäähän.
7-napaista johtoa


Kuvassa 3- ja 7-napaista johtoa
Johtojen kuorintaa
Ja kolvailua.
Kun tinailut ja kolvailut olivat valmiit aloimme kokeilemaan sähköjä ja siinä tuli pieni ongelma koska kaikki valot eivät aluksi toimineet mutta pienehkön pähkäilyn jälkeen saimme valot toimimaan ja ongelmaksi löytyi se että rungosta ei oltu vedetty maadoitusjohtoa jakorasiaan.


Pistokkeen johdotukset.
Pistoke joka liitetään autoon kun peräkärryä hinataan.

Johdot tuettiin myös hyvin jotta ne eivät roikkuisi.

Näiden jälkeen mittailimme että kuinka paljon peräkärryn pohja ja kaidat tarvitsevat puuta tai jotain muuta.
  
Mittailua

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti