maanantai 17. maaliskuuta 2014

Katsastustarkistus

Joskus aikoja sitten tehtiin katsastustarkistus opettajan autoon ja homma alkoi sillä että katsottiin miten valot toimivat. Ongelmaksi tuli että takajarruvalot ei palanut ja syyksi löytyi polttimoiden kantojen hapettuminen. Puhdistuksen jälkeen ne taas alkoivat toimivaan ja katsastustarkistus jatkui.

Seuraavaksi kokeiltiin päästöt ja koska kyseessä oli diesel moottori niin mitattiin savutusarvot. Homma tapahtui niin että anturi laitettiin pakoputkeen ja ohjelmistoihin laitettiin auton tiedot ja sitten aloitettin. ja mittaus tapahtui ryntäytyksellä eli mittarin pyytäessä kaasu piti painaa pohjaa jolloin diesel moottori puskee eniten kaasua. Mittari mittaa savutusta siten että kuinka savu päästää läpi valoa.

Tämän jälkeen tutkimme auton alustan ja välyksiä sieltä. Missään ei meidän tutkimuksien jälkeen pitänyt olla välyksiä mutta oikeassa katsastuksessa löytyi välys joka korjattiin myöhemmin.

Muuten auto selvisi katsastuksista ongelmitta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti