maanantai 17. maaliskuuta 2014

Fordin takaiskarien, puslien ja koiranluiden vaihtoa



Tuossa pari viikkoa sitten vaihdoimme Fordiin takaiskunvaimentimet, kallistuksen vakaajan puslat ja koiranluut. Aivan ensimmäiseksi kävimme tulostamassa fordin huoltoohjeet fordin sivuilta jotta työskentely olisi helpompaa. Purkaminen suijui hyvin ohjeiden avulla ja oikeastaa mitään ongelmia ei ollut paitsi takaiskunvaimentimien alapään kiinnitykset kun pultit olivat ruostuneet aikas kovasti kiinni. Mutta kyllä nekin aukesivat pitkän uurastuksen jälkeen. Niitä kiinnikkeitä piti lämmittää punahehkuun ja sit sitä pulttia pystyi kääntään noin kierroksen kun se piti taas lämmittää punahehkuun ja tätä jatkui niin kauan että se aukesi jotta voitiin laittaa takaiskari kiinni. Ennen iskunvaimentimen kiinnilaittoa piti kuitenkin purkaa iskunvaimennin ja vaihtaa itse vaimennin. Koiranluut olivat helppo vaihtaa. Pultit auki vanhapois ja uus tilalle ja pultit takaisin kiinni. Puslissa oli pieni ongelma kun olivat tiukasti kiinni. Kun osia laitetaan kiinni on tärkeää muistaa kiristää uudet osat kiinni oikeaan momenttii ja fordissa se viimeinen kiristys tapahtui sillon kun auto on renkaiden varassa omalla painolla.
Rengas irti ja fordin merkkihuollon ohjeet navan ja iskunvaimentimen purkuun.
Jarrulevy irti.
ABS- anturi irti
Käsijarruvaiheri irti.

Pyörän napa irti.
Jarrusatulan tukeminen ettei roiku jarruputken varassa. Kuvassa myös vanha koiranluu.

Vanha ja uusi iskunvaimennin
Iskunvaimentimen yläpuolen kiinnitys.

Työt voivat joskus olla vähän likaisia:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti