maanantai 30. syyskuuta 2013

Volvon pakoputki remontti ja käsijarrun säätö sekä fiestan purkua

Heipä hei taas! Eli siis tällä kertaa oli vuorossa volvo jossa vuoti vähän pakoputki ja käsijarru oli heikohko.
No pakoputki oli sinänsä helppo vaihtaa ja ongelmia ei ollut hirveesti muutakuin se että oli vähän jumissa. Pakoputki vaihdettiin uuteen melkein auton etuosasta asti ja ei tarvinnut muokata yhtään kun meni suoraan sinne.

Pakoputken vaihdon jälkeen tehtiin päästömittaus ja volvo meni alle sallittujen rajojen joten hyvä oli:)

Jarrutestissä käsijarru todettiin vähän heikoksi joten sitä piti vähän säätää. Säätäminen tapahtui siten että käsijarruvaijerin etuosasta vaijeri säädettiin ihan löysäksi jotta takapäässä voitaisiin säätää takajarruja. Löysäyksen jälkeen takajarruista avattiin pari pulttia joiden takana oli toiset pultit joista käsijarrua säädettiin.
Mekanismi oli aika mielenkiintoinen kun pultin takana oli toinen pultti.

Jarruja säädettiin ja vaijeri kiristettiin takaisin ja kokeiltiin takajarrua että ne eivät laahaa ja että ne pitäisivät. Jarrut kokeiltii ja hyväthän tulokset sieltä tupsahti:)

Yksi kaunis päivä tuli purettua meidän projekti fiestasta etupäätä, jotta saataisiin alustan osat maalaukseen.
Fiestan väristä ei ole vielä päätetty, kun siitä on vielä vähän erimielisyyksiä. Kyllä se kai joskus selviää että minkävärinen siitä tulee tai kaikki pääsevät yhteisymmärrykseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti